söndag 5 januari 2014

Planerna framskrider snabbare än planerat!!

Planerad parning var i slutet av den här veckan men Semlan (Svartisens Glittra av Geisha) tyckte det var för lång tid...
Jag hämtade henne hos sin fodervärd Gunilla igår efter en lång tröttsam hemresa från Gävle. Var väldigt trött när jag kom hem och övervägde allvarligt att vänta tills idag innan jag åkte till Bielkersmils kennel för att kolla om det var läge för parning... Efter ett samtal med Christina Nisula bestämde jag mig att åka ändå. 
Sagt och gjort väl på plats så är Semlan mycket böjd med mitt val av pojkvän, ställer upp sig så fint för honom. Hon var redan i höglöp!! Helt underbart!! Hon blev uppvaktad av finaste Bielkersmils Ergo av Pepper "Ergo" helt enligt textbokens alla regler, en riktig gentleman!! Efter en knapp timme var saken klar, valpar väntas nu förhoppningsvis på Svartisens kennel omkring 9 mars, i så fall är det valpleveran i början av maj. 
Om allt går bra så kommer jag lägga ut en tik på foder hos någon med drag- och utställningsintresse, underlättar om personen bor i närheten. Är du intresserad? Hör av dig så får jag berätta vad det innebär och du får berätta om dig själv. 
Mer info läggs upp allteftersom Semlans mage växer!
Några bilder på de blivande föräldrarna...
Ergo
Ergo
Ergo
Semlan
Semlan
Semlan och Skorpan
Nöjda vovvar!

Mer info kommer om föräldrarna. 
Ni kan läsa om Ergo på Bielkersmils hemsida. 
http://www.bielkersmils.com/svenska/ergo.htm
Min kontaktinformation: 
Sofia Christensen
svartisens@hotmail.com

Har du frågor, fråga på!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar